Cercar en aquest blog

dimecres, 18 de maig del 2011

Sagitari / Sagitario


Cronos, marit de Rea, es va fixar en Filira i s’hi va insinuar, ella, però, per tal d’evitar-lo, es va transformar en egua i ell, evidentment, es va transformar en cavall per aconseguir el seu propòsit. Un cop aconseguit, de la unió en va néixer un centaure, un ésser mig cavall i mig home: Quiró. Filira el va repudiar i el va recollir Apol·lo que li va ensenyar poesia, música, caça i medicina entre altres disciplines. El mateix Quiró va ensenyar medicina a Esculapi (Asclepi en grec), el déu de la medicina.
Quiró era immortal, però en certa ocasió en què Hèrcules s’estava barallant amb altres centaures, accidentalment, el va ferir amb una fletxa que havia sucat amb el verí mortal de la Hidra de Lerna. Quiró tenia coneixements per mantenir la seva immortalitat, però li resultava tan dolorosa l’existència que va preferir morir.
Sovint se’l representa en escenes de caça amb l’arc i les fletxes, d’aquí ve el nom de sagitari, perquè sagittarius significa arquer i ve de sagitta, fletxa, sageta.
Cronos, esposo de Rea, se quedó prendado de Filira y se le insinuó, pero ella para evitar la situación, se transformó en yegua. A su vez Cronos se convirtió en caballo y consiguió su propósito, con lo cual el resultado fue un ser medio caballo y medio hombre: Quirón. Filira lo repudió y fue Apolo quien lo acogió y lo crió, enseñándole poesía, música, caza y medicina, entre otras disciplinas. El mismo Quirón enseñó medicina a Esculapio (Asclepio en griego), dios de la medicina.
Quirón era inmortal, pero en cierta ocasión en que Hércules se discutió con otros centauros, Quirón recibió accidentalmente una flecha untada con veneno inmortal de la Hidra de Lerna. Quirón tenía conocimientos como mantenerse en vida, pero le resultaba tan doloroso que prefirió la muerte.
Se le representa frecuentemente en escenas de caza con el arco y las flechas, de ahí le viene el nombre de sagitario, porque sagittarius significa arquero que a su vez viene de sagitta, que significa saeta, flecha.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada