Cercar en aquest blog

dimarts, 31 de maig del 2011

Amaltea


Capricorn, ve de caper, capri, id est, cabró i de cornu,us que significa banya. N’hi ha que ho tradueixen per cabró banyut i a mí, personalment, em sembla millor traduir-ho per banya de cabra; sí ja sé que li he canviat el sexe al cabró, però és que el signe de capricorn és la catasterització de la cabra Amaltea.
A Saturn li van predir que un fill seu el destronaria, motiu pel qual devorava els seus fills. Rea, la seva esposa, va decidir, però, que en salvaria un i ho va fer amb Zeus; se’l va endur al mont Ida (Creta) i Amaltea el va criar. De vegades es representa Amaltea com una nimfa que l’alimentava amb la llet de cabra que li proporcionava un pastor i de vegades com la mateixa cabra que l’alletava directament.
En una ocasió Zeus va agafar la cabra d’una banya i ho va fer amb tanta força que finalment l’hi va trencar. Quan Zeus es va fer gran, recordant-se d’aquest episodi, va concedir a la banya el do de l’abundància, de la banya podia sortir de tot i al qui la posseïa no li havia de mancar de res, estic parlant de la cornucòpia, la banya de l’abundància.
Per acabar, centrem-nos en el nom de la cabra, en grec, amaltea (amalzeia) significa tendra.
Capricornio viene de caper, capri, que significa macho cabrío y de cornu, us que significa cuerno. Hay quien lo traduce por macho cabrío cornudo, a mi personalment me parece mejor traducirlo por cuerno de cabra; ya sé que ha cambiado el sexo del animal, pero es que capricornio es la catasterización de la cabra Amaltea.
A Saturno le predijeron que un hijo suyo lo destronaría y para evitarlo se le ocurrió que se podría ir comiendo a sus hijos a medida que iban naciendo. Rea, su esposa, decidió preservar la vida de uno de sus hijos y escondió a Zeus; se lo llevó al monte Ida (Creta) y Amaltea lo crió. A veces se representa a Amaltea como una ninfa que lo alimentaba con leche de cabra que le ofrecía un pastor y a veces se la representa como la misma cabra que alimentaba directamente a Zeus.
En una ocasión Zeus asió a la cabra de un cuerno y lo hizo con tanta fuerza que se lo partió. Cuando Zeus se hizo mayor,  arrepentido de lo que le había hecho a la cabra, le ofreció al cuerno en cuestión el don de la abundancia, del cuerno salía todo tipo de bienes y a su dueño no le faltaba de nada. Ya debes suponer que hablo del cuerno de la abundancia.
Para acabar, centrándonos en el nombre de la cabra, en griego, Amaltea (amalzeia) significa tierna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada